Zdrowe owoce

Zimowa dieta powinna być bogata w owoce i warzywa, dlatego że produkty te zawierają duże ilości witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego rozwoju i utrzymania homeostazy naszego organizmu. Owoce, szczególnie te krajowe, zawierają zestaw niezbędnych substancji, które wspomagają nasze zdrowie. Zwolennicy diety związanej z konkretną lokalizacją przyznają, że każdy organizm najlepiej funkcjonuje wtedy, gdy zasilany jest produktami, które normalnie występują w strefie klimatycznej, w której mieszka dana osoba.

Dlatego też dla nas, mieszkających w środkowej Europie odpowiednim źródłem witamin powinny być owoce jagodowe. Są one uprawiane u nas od wieków, co więcej często wyrosną w stanie naturalnym, zatem są całkowicie zaadoptowane dla naszej strefie klimatycznej. Borówki, jagody, maliny, a także inne owoce leśne mają spore ilości witaminy C witamina C jest bardzo mocnym antyoksydantem, który zabija wolne rodniki i tym samym opóźnia procesy starzenia się komórek, a też całego organizmu. Borówki bogate w witaminę C mogą stanowić doskonałe źródło antyoksydantów w diecie zimowej. Trzeba je Oczywiście wcześniej zakonserwować, ususzyć bądź zamrozić. Straty składników pokarmowych, w tym straty cennej witaminy C będą nieznaczne, a mimo to będziemy mogli się cieszyć zimą perfekcyjnym smakiem zdrowych owoców, które zawierają składniki niezbędne dla rozwoju naszego organizmu. Taka dieta niewątpliwie przysłuży się również osobom, które prowadzą dietę odchudzającą.

Polecamy: borówka amerykańska.

About

Categories: Bez kategorii |
[TOP]