Jak prowadzić księgowość

W przypadku nowo powstałych, a zwłaszcza nieznacznych firm nie posiada mowy o tym, by utworzyć osobny dział księgowości, który zajmie się wszystkimi zadaniami. W takiej okoliczności znacznie dużo lepiej jest wybrać jeden z dwóch rodzajów jej prowadzenia, czyli lub zająć się nią własną pracą, albo zlecić jej prowadzenie księgowej. Mała księgowość z całkowitą czyli stu procentową pewnością ma możliwość być z powodzeniem prowadzona samemu, ale powinniśmy się na tym znać, a nie każdy się na tym zna. Są chłopcy i dziewczęta, które mają to opanowane w małym palcu i bez kłopotu poradzą sobie z rachunkowością, a są takie, które tego nie rozumieją lub nie lubią.

O ile Tobie też jest nie po drodze z liczeniem i jesteś raczej umysłem humanistycznym, to zdecyduj się na to, aby zatrudnić księgową. Oczywiście wydatek na nią to będą należycie zainwestowane pieniądze (zobacz też – księga podatkowa). Ona niewątpliwie się w niczym nie pomyli, a nawet o ile się pomyli, to nie musisz się niczym martwić, bo ma ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej i nic jej za coś takiego nie grozi. Jeżeli już chcesz wykorzystać program księgowy, to pamiętaj, że on nie będzie w stanie policzyć absolutnie wszystkiego, bo czasem są takie sprawy, które należy indywidualnie zinterpretować, a tego programy nie umieją (polecam także ujrzeć księga podatkowa). One działają tylko wedle zasad, jakie się im wgra. Tego nie zrobią, bo nie widzą jak. Księga przychodów i rozchodów może być prowadzona własną pracą lub przez księgową, obie możliwości są jednakowo dobre w współzależności tylko od tego, czy chcemy robić to po swojemu i tracić czas, czy również zapłacić, ale mieć wszystko z głowy.

Polecam ujrzeć: księga przychodów i rozchodów.

About

[TOP]