Aromatyzacja przestrzeni handlowej

O ile masz sklep i zamierzasz w ogromnym stopniu podnieść sprzedaż, to w takim przypadku warto zastosować reklama zapachowy. Jest to specjalna gałąź marketingu, której zadaniem jest wytworzenie w kliencie potrzebę zakupu konkretnych towarów albo konkretnego produktu. Dzięki zapachom można sterować ludzkim działaniem i skłaniać ludzi do dokonywania konkretnych wyborów zakupowych.

Zakupowe wybory w większości przypadków są nieuświadomione. Kupujemy coś, pomimo że wcale tego nie potrzebujemy bub potrzeba jest znikoma. Ma to psychologiczne zastosowanie też w reklamie. Reklama, który wykorzystuje zapachy, jest w stanie znacząco poprawić obroty w konkretnym sklepie. Aromatyzacja wnętrz na dokładnie sprecyzowane zapachy może w znacznym stopniu wzmagać sprzedaż i w tym przypadku sprzedaż może być poprawiona nawet o kilkanaście procent wyłącznie i jedynie dlatego, że zastosowano określony zapach.

Znacząca większość ludzi dosłownie nie zdaje sobie sprawy, jak istotne jest to, w jakich sklepach ładnie pachniało i dodatkowo, że wykorzystano konkretne zapachy. Tylko poszczególne mieszanki zapachowe są w stanie przynieść dokładnie określone efekty i to takie, które przełożą się później na dobre rezultaty w sprzedaży. Aromamarketing, bo tak nazywa się to działanie, jest w stanie przynieść nam ogromne zyski i to niewielkim nakładem kosztów. W dużej liczbie przypadków klienci, którzy są w naszym sklepie, mogą zostawić nawet kilkanaście procent więcej pieniędzy, z samego wyłącznie faktu, że użyty był w sklepie odpowiednich zapach, który skłonił ich do zakupów. To z kolei znakomita wiadomość.

Zobacz także: dyfuzory zapachowe.

About

Categories: Bez kategorii |
[TOP]